سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گفت: دشمنان اهل بیت(ع) در آن زمان مانند دشمنان اهل بیت(ع) در این زمان، شهر مدینه را با آزار و اذیت و خفقان برای آنها و شیعیان ناأمن کرده بودند؛ خداوند هم مقرر کرده بود که شهر مقدس قم پایگاهی مطمئن برای شیعیان شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در سالروز رحلت کریمه اهل بیت(س) در شبستان امام خمینی(ره) ضمن گرامیداشت سالروز رحلت این بانو گفت: حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها برای رضای خدا و ترویج مکتب اهل بیت علیهم السلام و زیارت حجت خدا، از مدینه هجرت کردند.

وی بابیان این که بر اساس تقدیر الهی، مقدر بود که هجرت بانوی کرامت در شهر مقدس قم به پایان برسد، افزود: این بانو جهاد و هجرت بزرگی را آغاز کردند و با ورودشان به شهر قم، کریمه آل الله این شهر را با قدوم خود مبارک کردند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها افزود: ایشان، بانوی مجلله ای که قامت رعنایش عطر و بوی قامت بانوی پهلوشکسته، حضرت زهرا سلام الله علیها داشت؛ بانویی که بشارت وجود مقام عظیم و شفاعت بسیار بزرگ او را امام صادق علیه السلام  را پیش از ولادتشان داده بودند که همه شیعیان به شفاعت ایشان به بهشت می روند.

وی با بیان این که ما با این امید، در زیارت نامه حضرت فاطمه معصومه سلام  الله علیها می خوانیم: «یا فاطمه اشفعی لی فی الجنه»، گفت: کریمه اهل بیت علیهم السلام دارای جایگاهی هستند که امام هشتم درباره عصمت ایشان تصریح کردند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با تأکید بر این که در حریم اهل بیت علیهم السلام القاب میان تهی و تشریفاتی نیستند، ادامه داد: جایگاه این بانو به اندازه ای است که افراد با زیارت ایشان اهل بهشت می شوند؛ مسئله ای که در سخن سه امام معصوم، امام صادق، امام رضا و امام جواد علیهم السلام عنوان شده است.

وی نحوه زیارت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها را مطرح شده از سوی امام رضا علیه السلام عنوان کرد و گفت: در میان امام زادگان، تنها سه امام زاده هستند که برای آنها زیارت مخصوص توسط امام معصوم مطرح شده است که از جمله این سه امام زاده، حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها می باشد.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها خاطرنشان کرد: دشمنان اهل بیت علیهم السلام در آن زمان مانند دشمنان اهل بیت علیهم السلام در این  زمان، شهر مدینه را با آزار و اذیت و خفقان برای اهل بیت علیهم السلام و شیعیان ناأمن کرده بودند؛ خداوند هم مقرر کرده بود که شهر مقدس قم پایگاهی مطمئن برای شیعیان شد و بر اساس روایت امام معصوم، این شهر عش آل محمد(ص) گردید.

وی ادامه داد: حضرت معصومه سلام الله علیها برای این که قم شهری در تراز اهل بیت علیهم السلام باشد، با حضورشان و عنایات و کرامات خود سهم بزرگی داشتند؛ این حضرت با مناجاتی که در بیت النور داشتند، عطر مناجاتی که امام موسی کاظم علیه السلام در زندان هارون الرشید داشتند را به قم آوردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha